czwartek, 14 marca 2013

Prosty i szybki jabłecznik

Dzisiejszy przepis to przepis na bardzo łatwy i szybki jabłecznik.
Jego przygotowanie trwa tyle, ile nagrzanie się piekarnika do 170 stopni 
i nie wymaga doświadczenia w pieczeniu  - wyjdzie KAŻDEMU  :)



SKŁADNIKI                                                                     

szybki jabłecznik1 kg jabłek
1,5 szklanki mąki
1,5 szklanki cukru
4 jajka
1 łyżka proszku do pieczenia
skórka otarta z 1 cytryny
cynamon
masło i bułka tarta do tortownicy
cukier puder do posypania





PRZYGOTOWANIE

W mikserze ucieramy jajka z cukrem.
tani jabłecznikDodajemy skórkę z cytryny oraz przesianą mąkę
i proszek do pieczenia. Mieszamy ciasto.

Jabłka kroimy w plasterki.

Tortownicę smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą.

Wlewamy 1/3 ciasta. Układamy dwie warstwy jabłek,
posypując je cynamonem.
Zalewamy resztą ciasta.
tani jabłecznik


Wstawiamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika.      
Pieczemy ok. 55 minut z termoobiegiem.

Posypujemy cukrem pudrem.


Szukasz foremek do pieczenia? Zajrzyj TU - KLIK! KLIK!

szybki jabłecznik



                                                           PROSTO I SMACZNIE !!!

Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku oraz śledzenia na Instagramie


148 komentarzy:

  1. Wygląda fantastycznie. Uwielbiam takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upieczony, zjedzony...Dzięki za rewelacyjny przepis. Wszystkim bardzo smakował i rzeczywiście prosty w wykonaniu, już zapodałam dalej przepis.

      Usuń
  2. czy w tym cieście nie ma tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ,tylko tortownica jest wysmarowana masłem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słodkość zależy też pewnie od rodzaju jabłek, ale ilość cukru można zawsze zmniejszyć. A co do środka - u mnie zawsze wychodzi upieczony - ale każdy piekarnik jest inny - może trzeba potrzymać dłużej - i najlepiej sprawdzić środek wykałaczką, czy jest upieczony. A że tak naprawdę we wszystkim "trening czyni mistrzem"- to następnym razem na pewno będzie idealny :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis genialny bo prosty bardzo pani dziękuje bo jeśli chodzi o ciasta jestem porażką co prawda po pierwszym pieczeniu moje ciasto nie wyglądało jak pani ale było smaczne wszyscy mnie pochwalili, dzis próbuje znowu może efekt wizualny będzie lepszy, czekam na kolejne proste przepisy coś dla takich nieudaczników kuchennych jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis się przydał - jak już pisałam wyżej - trening czyni mistrzem - ja też w ciastach geniuszem nie jestem :)

      Usuń
  6. właśnie się za niego zabieram, napiszę za godzinę jak i co.... mam ochotę na inny jabłecznik niż do tej pory robiłam....Dzieci śpią więc czas na zabawę w cukiernika....

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto pyszne, tylko niestety przygotowałam za dużą blaszkę, więc oczywiste, że ciasta było za mało...ale dałam radę:P
    Pozdrawiam i dziękuję za biszkopt inaczej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo szybkie i nfajne ciasto tylko trzeba dac mniej cukru bo slodkie,dzieki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmmmmmmmmmm....... Pyha wyszło polecam jeste pyha :-D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy zamiast masła i bułki tartej mogę użyć papieru do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychotka. Wszystko sie udalo I na jutro do kawusi jak znalazl. Dzieki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się bardzo, smacznego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie wróciłam z zakupów, nawet nową tortownicę zakupiłam! zaraz zabieram się za pieczenie, dam znać jak mi wyszło :))
    opis wydaje się świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie może się nie udać, czekam na wieści, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aga
    właśnie go robię..w sumie to już jest w piekarniku i czekam na efekt końcowy ale wygląda pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Małgosia
    Właśnie się piecze... zobaczymy z jakim efektem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. właśnie się piecze i wygląda jak na obrazku powyżej, więc mam nadzieję , że się wszystko uda;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. A w jakiej tortownicy było pieczone to ciasto na zdjęciu? Małej czy dużej?

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto mi się mocno zarumieniło,no prawie można rzec przypaliło z każdej strony?
    Kiedy było zarumienione lekko,to w środku jeszcze wyciągając wykałaczkę coś się na niej ciągnęło?Każde ciasto u mnie to zakalec w czym rzecz? Jabłecznik w środku pyszny,ale węgielkowato wygląda?Pomocy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w jakiej było tortownicy czy formie pieczone? Może trzeba w mniejszej? Proszę też spróbować obniżyć trochę temperaturę i skrócić czas, może po prostu piekarnik jest mocniejszy niż mój? mam nadzieję, że to pomoże
      pozdrawiam

      Usuń
    2. spróbuję upiec jeszcze raz wg wskazówek,a tortownica średnia fi 22 :) aha jak włożyłam ciasto do nagrzanego piekarnika po 5 min już było mocno zarumienione,może za wysoko je ułożyłam?Ciotka dała diagnozę,że to piecyk szwankuje.Pozdrawiamy :) Marlena i Kubuś 3latka,bo on pomagał mi dzielnie :)

      Usuń
    3. Ja piekę właśnie w takiej formie i naprawdę zawsze sie udaje. To rzeczywiście dziwne,żeby juz po 5 min się zarumieniło. Piekę zawsze po środku, z termoobiegiem - jak w przepisie na 170 stopni. Mam nadzieje, że nastepnym sie uda i Kubus będzie się zajadał pysznym ciastem, pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Na moje to piekarnik jest ustawiony na grzanie z górmozzy i dołu? Ja mam piekarnik i piekę na termoobiegu,termoobiegujwyżej później zmieniam na grzanie z gory żeby sie zrumienilo.

      Usuń
  20. piekę to ciasto już któryś raz i zawsze wychodzi super :) , dziękuję za fajny przepis

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam serdecznie! Robiłam z Pani przepisu to ciacho i muszę przyznać, że jest naprawdę przepyszne!!Nie jestem specjalistką od wypieków, ale radość moja była ogromna, gdy moi najbliżsi po degustacji byli naprawdę miło zaskoczeni, że wyszło mi tak przepyszne ciacho :)) Dziękuję za fajny przepis i pozdrawiam! :) Żaneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i cieszę się ,że ciacho smakuje, pozdrawiam

      Usuń
  22. witam przepis ciekawy i mam zamiar spróbować tylko mam pytanie,..czy zamiast surowych krojonych jabłek można dać mus jabłkowy???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że w tym przepisie wykorzystywałam tylko jabłka surowe. Myślę, że można spróbować z musem, tylko proszę może wylać najpierw połowę ciasta, nie 1/3, żeby mus nie opadł na dno, a potem drugą połowę na górę. Nie ma to jak eksperymenty w kuchni :) pozdrawiam

      Usuń
  23. dziękuję bardzo za odpowiedz....mam mus w słoikach od babci i czas go wykorzystać ale chyba skorzystam z oryginalnego przepisu żeby na pewno wyszło :) napiszę czy się udało jak zrobię :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie w weekend otworzyłam mus od Mamy i wykorzystałam go do rogalików z ciasta francuskiego, wyszły pyszne więc polecam spróbować - i oczywiście do naleśników, czy omletów rewelacyjny, pozdrawiam

      Usuń
  24. witam :) upiekłam ten placuszek w wersji jednak z e świeżymi jabłkami (nie zaryzykowałam musu) placuszek zrobił furore !!pyszny pulchny a do tego łatwy i na prawdę szybki dziękuję za przepis:) jutro powtórka pozdrawiam i szczęśliwego nowego roczku życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, dziękuję za życzenia i oczywiście również życzę szczęśliwego Nowego Roku ! pozdrawiam

      Usuń
  25. Ja upiekę jutro i napiszę jak się spodobał moim łasuchom. :)

    Ann79

    OdpowiedzUsuń
  26. mam pytanie czy piec od początku z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
  27. W przepisie jest mowa o łyżce proszku do pieczenia. Czy to ma byc duża łyzka stolowa czy mała łyżeczka do herbaty?

    OdpowiedzUsuń
  28. Piekłam według przepisu , wyszedł rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniały ten jabłecznik, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ojj, takie ciasta uwielbiam... szczególnie latem ;) Wygląda bardzo apetycznie i jak pięknie wyrośnięty!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie się wystudziło -- rewelacja bardzo smaczne i naprawdę szybkie ciasto (mój pierwszy w życiu wypiek) polecam

    OdpowiedzUsuń
  32. Tortownica ma mieć 22 cm czy większa bo własnie biorę się za pieczenie tego jabłecznika

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy to ma być łyżka stołowa proszku do pieczenia czy łyżeczka ?

    OdpowiedzUsuń
  34. A ja nie mam termoobiegu ,to ile stopni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stopni tyle samo, tylko dłużej się będzie piekł :)

      Usuń
  35. Dzieki bardzo Malgosiu za blyskawiczna odpowiedz.
    Elzbieta

    OdpowiedzUsuń
  36. Pięknie dziękuję za wspaniały przepis oraz za dokładne informacje..pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Tu o nie jest zaden jablecznik,tylko piszkopt z jablkami.Zrobilam bez rewelacji.Nie ma jak prawdziwy jablecznik krolewski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tu o nie jest zaden jablecznik,tylko piszkopt z jablkami" - ciekawe spostrzeżenie, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Według Słownika Języka Polskiego "jabłecznik" = ciasto z jabłkami :)

      Usuń
  38. No to w weekend trzeba będzie zrobić podejście do tego ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Mam sos waniliowy więc jutro na pewno zrobię to ciasto. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam ten przepis :) wybrałam to ciasto jako pierwsze do upieczenia kombiwarze i udało się! przygotowanie ciasta trwa 5 minut i chyba nie da się go zepsuć.. a jaki smak ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gloria,mogłabys opisać jak piekłaś to ciasto w kombiwarze?Chciałabym zacząć używać
      kombiwar do pieczenia ciast ale nie mam żadnego doświadczenia.Z góry dziekuję i pozdrawiam Viola

      Usuń
  41. Wygląda apetycznie, spróbuje przepisu. Nigdy jeszcze tego nie robiłam jabłecznika w taki sposób ! Zapraszam do mnie na http://www.megly.pl - a tam dziś gyros z tortillą.

    OdpowiedzUsuń
  42. Przeczytalam wszystkie komentarze szukajac,czy proszku do pieczenia,to lyzke plaska,czy z gorka?Prosze o jnstrukcje.

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam,nie przepadam za jabłecznikami,ale postanowiłam wypróbować ten przepis.Ciasta rzadko mi również wychodzą:(.Ale nie te,WYSZŁO DOSKONALE,A SMAKOWAŁO JESZCZE LEPIEJ.Szybko zostało zjedzone,więc biorę się za upieczenie następnego,bo rodzina nie daje mi spokoju:) Pozdrawiam:) Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu , bardzo się cieszę , pozdrawiam i polecam wypróbowanie innych przepisów :)

      Usuń
  44. a używacie jakiegoś konkretnego gatunku jabłek? Lubię jabłecznik lekko kwaskowaty, co polecacie? I czy ta skórka z cytryny jest mocno aromatyzująca? Nie przepadam za skórkami z cytrusów i zastanawiam się, na ile jest wyczuwalna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonówka, szara reneta , boskoop - to zdecydowanie kwaskowe jabłka. Co do skórki - nie jest mocno wyczuwalna, można też z niej całkiem zrezygnować - czasem o niej zapominam i ciasto też jest pyszne :) pozdrawiam

      Usuń
  45. Chciałabym upiec to ciasto z mrożonymi owocami (maliny, truskawki, czarne porzeczki, wiśnie). Czy trzeba je najpierw rozmrozić, czy wystarczy oprószyć mąką ziemniaczaną? Trochę się boję, bo owoców mam 900g, boję się, że zakalec wyjdzie.

    Za przepis dziękuję, robiłam z jabłkami i jak dla mnie ciasto wyszło super, choć generalnie żadnych ucieranych nie jadam. Cukru dałam pół szklanki i tak było dość słodkie. Pozdrawiam:) Ewa

    OdpowiedzUsuń
  46. Fakt , ciasto z tego przepisu jest słodkie :) Co do mrożonych owoców - niestety nie umiem pomóc, gdyż nigdy nie piekłam ciasta z owocami innymi niż świeże, albo z puszki - nie wiem jak zachowają się mrożone, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. błyskawiczne, smaczne ciasto:) właśnie zrobiłam i polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Właśnie robię drugi raz, bo wtedy za szybko zeszło :)

    OdpowiedzUsuń
  49. no a mi wyszla chyba beza z jablkami :)

    OdpowiedzUsuń
  50. a mi wyszlo tak super
    http://postimg.org/image/k2tizpnt5/ dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
  51. Własnie biorę się do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  52. wlasnie wsadziłam do piekarnika....czekam z niecierpliwoscia a slinka mi już leci....jeśli nie wyjdzie jak nie wyjdzie jak na zdjęciu to i tak go zkonsumuje dla pocieszenia

    OdpowiedzUsuń
  53. czy żółtka należy oddzielić od białek ucierając z cukrem ?

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam,
    Robiłam ciasto wczoraj- wyszło świetne, wszystkim smakowało:-D
    Jest naprawdę szybki i prosty w wykonaniu, na pewno przepis wykorzystania jeszcze nie raz.
    GORĄCO PO!ECAM !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował :) o tej porze roku można też wykorzystać inne owoce - wiśnie , śliwki itp.
      pozdrawiam

      Usuń
  55. Pieke i juz mi slinka leci!!:)

    OdpowiedzUsuń
  56. dzisiaj zrobiłam PYSZNY tylko troszkę góra mi się przypiekła

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo dobry dzisiaj zrobiłam tylko troszkę góra mi sie przypiekła

    OdpowiedzUsuń
  58. Właśnie wyjęłam z piekarnika.Wygląda super.Myślę że równie dobrze smakuje.
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  59. Ciasto juz robiłam, jest pyszne. Jednak mialam problem z upieczeniem go w srebrnej tortownicy ( piekarnik Amica ). Pieczenie przez 1,5 godziny nie pomogło. Dlatego dokonałam zakupu czarnej blaszki, rozmiar 23x28. Trochę duża i ciasta trochę za mało. Dlatego myślę o zwiększeniu proporcji następnym razem. Może np. 1 szkl. mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia i 2 jajka? Proszę o pomoc :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne z tą srebrną tortownicą :(
      Proporcje oczywiście można zwiększyć i myślę, że będzie ok :) pozdrawiam

      Usuń
  60. Zamiast skórki cytryny dałem kandyzowaną pomarańczową i użyłem tylko jednej szklanki cukru, ale i tak wyszło pyszne ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla niektórych ciasto w wersji oryginalnej jest za słodkie, więc skoro tak smakuje - to był dobry ruch :)
      pozdrawiam

      Usuń
  61. Czesc! Czy probowal ktos wersji ze sliwkami? Czy myslicie, ze bedzie rownie dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak robiłam ze śliwkami - wyszło super - jest w zakładce ciasta - ciasto ze śliwkami i kruszonką - http://mojekuchennerewelacje.blogspot.com/2014/09/ciasto-ze-sliwkami-i-kruszonka.html

      pozdrawiam

      Usuń
    2. Oczywiście można zrobić też bez kruszonki :)
      Z innymi owocami też się sprawdza :)

      Usuń
  62. robiłam wielokrotnie to ciasto, jest genialne i tak proste, że nawet mój mąż piekł je wiele razy i za każdym razem wychodziło...genialny przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że ciasto smakuje :) Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  63. Pierwszy raz robiłam jabłecznik i dzięki temu przepisowi wyszedł mi idealnie :) Rewelacyjny przepis, szybko, łatwo i przede wszystkim smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że jabłecznik tak smakował, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dodaj jeszcze, że jestem opiekunką osób starszych w Niemczech i "mojej" babci tak posmakował, że poprosiła mnie, żebym na święta też zrobiła właśnie ten jabłecznik :) Dziękuję jeszcze raz za ten przepis :) Dla kogoś kto, tak jak ja, dopiero raczkuje w pieczeniu jest idealny :)

      Pozdrawiam, Ola.

      Usuń
    3. Jest mi bardzo miło :) Życzę Ci Olu i Twojej Podopiecznej zdrowych , wesołych no i smacznych Świąt :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    4. Dziękuję bardzo w imieniu swoim i podopiecznej :) Ja również życzę radosnych, spokojnych i wesołych Świąt, bo w to, że u Ciebie Małgosiu będą smaczne nie wątpię :)

      Usuń
  64. A ja wlasnie robie i boje sie ze nie wyjdzie bo zamiast w tortiwnicy robie blaszce

    OdpowiedzUsuń
  65. Czy można spytać jak długo piec w piekarniku bez termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś 10 min na pewno, proszę sprawdzać za pomocą patyczka, czy ciasto jest już suche :) pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję! :D

      Usuń
  66. Oj jutro się biorę za wypieki.
    Nie wiem tylko jak wytrzymam tyle godzin.:D
    Dam znać jak się upiecze. :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Małgosiu placuszek wyśmienity. Domownicy zachwyceni.
    Dziękuję za przepisik. :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Pychota!Wlasnie zostalo upieczone i skonsumowane :)mniam!Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  69. to ma byc lyzka czy lyzeczka proszku do pieczenia?:)

    OdpowiedzUsuń
  70. Właśnie się piecze. Ciekawa jestem czy się uda. Już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Uwielbiam to ciasto. Piekłam tyle razy i za każdym razem się udaje i za każdym razem wszyscy są zachwyceni jak smaczne ono jest. :)
    Pozwoliłam sobie dzisiaj wrzucić do siebie na blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Witam. Właśnie upiekłam. I o dziwo wyszedł mi, bo nie ukrywam, że nie jestem orłem w kuchni. Super przepis. Prosty, tani. Bardzo fajne przepisy. Będę tu często zaglądać:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis nie zawiódł i zapraszam do częstych odwiedzin bloga! Również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Następnym moim podbojem bedzie najlepszy sernik na swiecie:) oby też się udał:) Tylko muszę zakupić mniejszą blaszkę bądź tortownicę. Pozdrawiam Kasia Chojnacka:)

      Usuń
    3. Kasiu sernik polecam Ci bardzo - zawsze wychodzi rewelacyjny :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  73. Witam czy można użyć rabarbar zamiast jabłek? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - trzeba rabarbar pokroić w kostkę i posypać trochę cukrem :)

      pozdrawiam

      Usuń
    2. Witam,a czy taki jabłecznik mogę upiec też w prodiżu?jaki czas pieczenia?

      Usuń
    3. W prodiżu na pewno się upiecze, ale z czasem nie podpowiem, nie piekłam :) trzeba obserwować aż będzie rumiany, myślę, że czas podobny 😃

      Usuń
  74. Ciasto wyszło efektowne, smaczne. No i beztluszczowe! Dałam mniej cukru - 1 szklanke, wystarczy. Jabłka posypalam cynamonem. Jeszcze jedno: to wcale nie taki szybki wypiek, jak dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :) dla mnie jest jednak szybkie :)

      Usuń
  75. Bardzo dziękuję za tak wspaniały przepis. Ciasto rewelacja. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  76. B.dobry przepis,tylko ciasto trochę za gęste wychodzi co zrobić żeby było rzadrze.Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro ciasto wyszło dobre, to nie ma potrzeby by było rzadsze 😊

      Usuń
    2. Ciasto wyszło dobre tylko jakby go za mało było i się nie leje trudno przykryć dobrze jabłka o to mi chodzi.Pozatym jest super☺

      Usuń
    3. Ale urosło i przykryło? To jest przepis bez tłuszczu i stąd ta konsystencja :) Cieszę się, że smakowało :)

      Usuń
    4. Bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź ale nadal nie wiem jak rozrzedzić ciasto,a jednak zależy mi na tym.POZDRAWIAM.😀

      Usuń
    5. Tak jak pisalam, jak dla mnie nie ma sensu go rozrzedzać skoro wychodzi dobre. Żeby było go więcej to mozna zwiększyć proporcje o połowę.

      Usuń
    6. Jeszcze raz dziękuje za rade,mam nadzieje że Cię nie zamęczyłam Małgosiu,ale to jest dobry pomysł.Spokojnej nocki.☺

      Usuń