wtorek, 1 grudnia 2015

Fotorelacja z rybnych warsztatów Lidla z Karolem Okrasą

Lidl
W dniach 20-21 listopada miałam okazję uczestniczyć w świetnym wydarzeniu dla blogerów kulinarnych, którego częścią były warsztaty rybne z  Karolem Okrasą.
Event był częścią promocji wydanej przez Lidla książki "Ryby są super" autorstwa Doroty Wellman i Karola Okrasy (szczegóły na temat książki tutaj ).

Kiedy otrzymałam zaproszenie na warsztaty - zdecydowałam się na udział w nich od razu, i to z kilku powodów. Po pierwsze  warsztaty z Karolem Okrasą, którego sposób gotowania i przepisy bardzo cenię. Po drugie  możliwość spotkania i poznania innych blogerów kulinarnych. A po trzecie miejsce, w którym całe przedsięwzięcie miało się odbyć - rezerwat przyrody Stawy Milickie w Dolinie Baryczy - gdzie wcześniej nie udało mi się zawitać.

W Miliczu, a konkretnie ciut dalej- w Rudzie Sułowskiej przywitał nas Hotel Naturum, położony wśród lasów i stawów. Po zakwaterowaniu i posileniu się ciepłą zupą wyruszyliśmy całą grupą na warsztaty pod chmurką. Tam powitali nas Organizatorzy oraz Karol Okrasa ze swoimi Kucharzami. Okazało się, że czekają na nas paleniska z żeliwnymi kociołkami (tak, takie same, w których Karol gotuje w swoich programach :)) i kilka zadań do wykonania. Podzieleni na kilka grup mieliśmy ugotować zupę rybną, zrobić rybnego burgera lub kanapkę i stanąć do konkursu na rozpoznawanie gatunków ryb.

warsztaty dla blogerów

Ruszyliśmy więc do pracy. W mojej drużynie znalazły się Justyna z bloga Bistro Mama
i Ilona z Uwielbiam gotować

Do dyspozycji miałyśmy świetnie zaopatrzony Ryneczek Lidla i oczywiście świeże ryby z pobliskich stawów.

ryneczek lidla
ryby są super

Zarówno Karol, jak i pozostali Panowie byli bardzo pomocni, podpytywali co chcemy ugotować, doradzali, co można by dodać dla polepszenia smaku potraw :)
Postanowiłyśmy wykonać rybną zupę a'la leczo z rybą i rybnym bulionem i burgera z mielonym mięsem (rybnym oczywiście), żurawiną i suszonymi śliwkami. Hitem okazał się sos, który powstał przy udziale jednego z Kucharzy.
Kapusta kiszona duszona w mleku kokosowym z curry - świetnie pasował do naszych kanapek. Na wierzchu położyłyśmy pomidorową salsę m.in. z chili i kolendrą. Do tego opiekane bagietki - pycha. Mam zamiar powtórzyć ten przepis na blogu :).

Nasi Panowie dzielnie nam pomagali, pilnując paleniska i kociołków.
Trzecie zadanie - rozpoznawanie ryb poszło nam błyskawicznie - w 25 sekund wytypowane bezbłędnie 8 gatunków ryb - najlepszy wynik, wśród wszystkich drużyn (tu największa zasługa mojego męża wędkarza :))

Po skończonym gotowaniu nastąpiła degustacja zawartości kociołków oraz kanapek - Karolowi naprawdę przypadły do gustu nasze pomysły. Propozycje wszystkich drużyn były bowiem bardzo kreatywne i pyszne.

Wieczorem spotkaliśmy się ponownie w komplecie na kolacji w hotelowej restauracji.
Mogliśmy teraz spokojniej porozmawiać, pośmiać się i posłuchać podsumowania warsztatów wygłoszonego przez Karola Okrasę. Były nagrody w poszczególnych kategoriach, wspólne zdjęcia i autografy Mistrza :)
Nawiasem mówiąc Karol okazał się bardzo sympatyczną i otwartą osobą - ale tego akurat się spodziewałam :)

Następnego dnia Lidl zapewnił nam kolejne atrakcje - dla chętnych łowienie ryb, a potem wycieczka po Stawach Milickich i całym Centrum Edukacyjno-Turystycznym Naturum.
Pani Luiza Misiewicz, ichtiolog i pracownica Stawów, opowiedziała nam o Rezerwacie i ochronie ptaków, których jest tu blisko 300 gatunków. Poznaliśmy cały cykl hodowli ryb na 7,5 tys. ha lustra wody. Ryby w Stawach Milickich (który jest największym takim kompleksem w Europie) są hodowane XIX wieczną metodą - zgodnie z cyklem natury i karmione naturalnym pokarmem - bez ulepszaczy. Dlatego ich mięso jest wyjątkowo smaczne.
Właśnie z tych powodów, wiele ryb oferowanych przez Lidla pochodzi właśnie ze Stawów Milickich.

milicz

ryby

Po dwugodzinnej, bardzo ciekawej  wycieczce, zjedliśmy pożegnalny obiad i obdarowani świeżą rybą,wyruszyliśmy do domów, z głowami pełnymi cudownych wspomnień i aparatami zapełnionymi zdjęciami.
W tym miejscu pragnę raz jeszcze podziękować za świetnie spędzony czas - Karolowi Okrasie, koleżankom i kolegom Blogerom i oczywiście organizatorowi wyjazdu firmie Lidl.
Oby więcej takich spotkań :)

P.S. Autorem większości zdjęć jest fotograf - Michał, który świetnie uwiecznił nasze spotkanie :)

Poniżej lista wszystkich blogów, których Twórcy wzięli udział w warsztatach: